Våran älskling. Nu får hela världen veta!

 
Så jag misstänkte alltså att jag var gravid ett bra tag.. Vågade inte ta testet ifall det skulle visa negativt även om jag förstod innerst inne att jag hade en inneboende. Tog min sista snus veckor innan jag tog testet, för jag förstod. Hade gått ca 5 veckor innan jag tog testet, haha.. 
 
 Magen växte & blev större, (här några dagar innan jag gick in i v 14). Såhär tidigt är det ju mest bara svullnad eftersom fostret är så litet.. Kände mig bara lönnfet. Min mage som gick innanför höftbenen innan, så jag fick emellan en hand mellan magen & byxkanten!) klart jag tyckte då att detdär putet var fruktansvärt gigantiskt!
 
 
 En vecka senare.. I denna period kände jag första "fladdret". Som en liten fjäril. Förstod att det var första rörelsen jag kände, för det var något jag aldrig känt förr.
 
 
  i v 18 + 4 var vi på ultraljudet. Jag hade räknat 3 dagar före, så nu fick vi rätta datumet. Heeelt underbart att ligga där & titta på skärmen och se bebisen. Hur den rörde sig och sparkade, samtidigt som jag kände små buffar på insidan. Nyfikna som vi var, men endå genomtänkt beslut, tog vi reda på könet. Så det är 80% säkert vad det blir :) såklart spelar det ingen roll vad det är för kön, men nu kan man köpa lite annat än neutrala kläder. 
 
 2 dagar efter ultraljudet. 
 
 Gick in i v 20. Midjan har jag fortfarande kvar! Framifrån ser jag ju smal ut.. 
 
 MEN skenet kan bedra. Har ett jäkla put! 
 
    Idag är jag i v 21 + 4. (alltså så har jag gått 21 fulla veckor och är 4 dagar in i v 22). Köpte en ny klänning idag, som funkar ett bra tag framöver, kanske hela graviditeten till och med om jag inte jäser trippelt så mycket. Det fula golvet jag står på ska även det bytas ut, så ignorera! 
 
Hur som haver, vi är så jäkla lyckliga. Nu vill jag att sommaren ska gå fort. Och våra familjer & närmsta vänner har vetat ett vääldigt bra tag, men nu är det öppet för resten att ta reda på informationen. Det har säkert nått ut till vissa innan, och en del har nog redan förstått. Och dem som sett mig har nog förstått också, men tanke på hur smal jag var för bara några få månader sen. Men det är nu sen ultraljudet det verkligen växt till sig. Och det är så mysigt! Det är en sån stark kärlek sen dag 1. Jag hoppas verkligen dom som vill, får uppleva detta en vacker dag dom också. Det är så orättvist att en del inte får gå igenom detta.. 

Kommentarer
Postat av: sanna

Jag har sagt det en miljon gånger tidigare..minst..men måste säga det hundra gånger till, jag är så glad för eran skull, min också för den delen som får mysa med älskade bebis :) <3 puss!

Svar: Ja visst är det underbart :D och du ska få vara barnvakt tusen gånger minst! :D pusss!
Sandra Norman

2012-07-03 @ 23:22:27
Postat av: Idah - Mamma till Milias♥

Men stort grattis!!! Va roligt för er (:

Svar: Tack :) ja det är heeelt underbart :D
Sandra Norman

2012-07-04 @ 21:33:23
URL: http://iidahjohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0